Laptop voor leerlingen uit minima-gezinnen aanvragen

U kunt een laptop krijgen voor uw kind(eren) wanneer u een laag inkomen hebt en uw kind naar groep 8 van het basisonderwijs gaat.
U kunt de laptop elk jaar tussen 1 juni en 1 oktober aanvragen. Lees eerst de voorwaarden.

Voorwaarden

U kunt de laptopregeling alleen aanvragen als u aan de volgende voorwaarden voldoet:

  • U hebt een laag inkomen.
  • U woont in de gemeente Groningen.
  • Uw kind gaat naar groep 8 van het basisonderwijs.
  • Uw kind voor wie u de vergoeding aanvraagt is ingeschreven op uw adres.

Aanvragen

Aanvragen kan tussen 1 juni en 1 oktober 2022.

Aanvragen (DigiD) >

Toelichting

Wanneer u al een brief hebt ontvangen van de gemeente Groningen over het aanvragen van de vergoeding voor een laptop hoeft u geen aanvraag meer in te dienen.

Als u alle vragen hebt ingevuld en bewijsstukken hebt toegevoegd, kunt u de aanvraag verzenden. Wij sturen een bevestigingsmail naar het e-mailadres dat u hebt ingevuld. In deze mail staat het nummer van uw aanvraag. Dit heet een zaaknummer. Dit nummer moet u goed bewaren. U kunt namelijk met dit nummer in ‘Mijn loket’ zien hoe het met uw aanvraag staat.

Privacy

Voor het verwerken van uw aanvraag voor een laptop gebruikt de gemeente Groningen de volgende gegevens:

  • NAW gegevens (naam, adres, woonplaats)
  • Geboortedatum
  • Inkomstenspecificatie van u en/of uw partner van de maand april van het aanvraagjaar (alleen nodig als u geen bijstandsuitkering ontvangt)
  • Als u inkomen als zelfstandige ontvangt: een voorlopige aanslag van het voorgaande jaar
  • Bewijs van inschrijving groep 8
  • Contactgegevens

Deze gegevens zijn alleen inzichtelijk voor de medewerkers van de gemeente Groningen die voor de laptopregeling werken. Deze gegevens worden niet gedeeld met derden. 

De laptopregeling maakt onderdeel uit van het gemeentelijk armoedebeleid van de gemeente Groningen. De gemeente bewaart de gegevens voor de laptopregeling 10 jaar. Na 10 jaar worden de gegevens verwijderd.
Meer informatie over uw rechten op grond van de Algemene Verordening Gegevensbescherming vindt u op de website gemeente.groningen.nl/privacywet 
 

Hulp nodig?

Niet iedereen is even handig met computers en internet. Dat snappen wij heel goed. Kom gerust langs bij het WIJ-team bij u in de buurt. We hebben op alle locaties pc’s en scanapparatuur én medewerkers die u graag op weg helpen. Zorgt u er dan wel voor dat u de bewijsstukken bij u heeft? En, als u deze al heeft, uw DigiD? U kunt voor vragen ook op het Harm Buiterplein terecht.

Contact

  • Harm Buiterplein 1, Groningen (Europapark)
  • Met afspraak: maandag t/m vrijdag 09:00 - 17:00 uur.
  • Zonder afspraak: maandag t/m vrijdag 09:00 - 11:00 uur.

Telefonisch een afspraak maken? Bel  050 367 50 00.

Meer informatie over werk en inkomen