Wethouder Rik van Niejenhuis (PvdA)

Inleiding

Wethouder Rik van Niejenhuis (1980) is per 29 juni 2022 wethouder van de gemeente Groningen.

Van Niejenhuis is van huis uit planoloog en aansluitend heeft hij bij meerdere gemeenten binnen en buiten de provincie Groningen werkervaringen opgedaan op het gebied van ruimtelijke ordening, leefbaarheid, zorg en welzijn. Van 2020 tot 2022 was hij directeur bij Groninger Dorpen. En was hij sinds 2019 actief als raadslid voor de PvdA.

Rik zijn motivatie is dat hij zoekt naar een betere en eerlijker wereld dit met een pragmatische insteek. Hij gelooft dat wij daar allemaal invloed op kunnen hebben. Ook vindt hij het belangrijk dat we als inwoners van de gemeente Groningen naar elkaar luisteren en elkaar proberen te begrijpen. ‘Ik zal daar altijd mijn best voor doen’. Daarbij wil hij zich inzetten voor goede- en betaalbare woningen. Met meer aandacht voor kwaliteit, voor groen en voor leefbaarheid van de openbare ruimte in stad en onze dorpen.

Naast zijn werk in de politiek heeft Rik samen met zijn vrouw een jong gezin met twee dochters. Ook houdt hij van sporten zoals wielrennen en schaatsen en klust hij graag in zijn vrije tijd.

Onderwerpen

• Ruimtelijke ordening