Omzettingsvergunning voor samenvoeging van woningen aanvragen

Wilt u twee woningen samenvoegen tot 1 woning? Hiermee onttrekt u een woning aan het woningbestand. Daarom hebt u een omzettingsvergunning (voorheen: onttrekkingsvergunning) van de gemeente nodig. Het kan zijn dat u ook een omgevingsvergunning nodig hebt, voor de verbouwing zelf.

Aanvragen en contact

U kunt een omzettingsvergunning (voorheen: onttrekkingsvergunning) aanvragen met met het onderstaande aanvraagformulier.

U kunt ook zelf langskomen bij Loket Bouwen en Wonen van de gemeente.

Gesloten op maandag 20 mei (2e Pinksterdag)

Loket Versterken en Vernieuwen

Voor alles over versterken en vernieuwen is het ook mogelijk om in Ten Boer langs te komen. Meer informatie hierover op de site van Versterken en Vernieuwenexterne-link-icoon

Beschrijving2024
Onttrekkingsvergunning, per woning€ 2.983,48
Woningvormingsvergunning, per woning€ 2.983,48
Omzettingsvergunning, per woning€ 2.983,48

Wat u moet weten

De regels voor samenvoeging van woningen staan in de Huisvestingswet 2014externe-link-icoon en in de Huisvestingsverordening 2022externe-link-icoon.