Melding en verzoek om handhaving

Denkt u dat er regels worden overtreden die te maken hebben met bouwen, milieu of ruimtelijke regels (bijvoorbeeld het bestemmingsplan)? En hebt u daar zelf direct last van? Dan kunt u een melding doen of een verzoek om handhaving indienen.

Melding doen

Let op:

Soms is het voldoende om een melding te doen. Iedereen mag een melding doen. Als u een melding doet, stuurt u geen handtekening mee en uw gegevens zijn alleen bij ons bekend. Levert dit niet het gewenste resultaat op, dan kunt u alsnog officieel een verzoek om handhaving indienen.

Melding doen >externe-link-icoon

Bestanden groter dan 100 MB kunnen ervoor zorgen dat uw melding langzamer of niet wordt behandeld.

Handhaving aanvragen

Als u een officieel verzoek wilt indienen om handhaving, dan heeft de gemeente de volgende gegevens van u nodig:

• Uw naam
  • Uw adres
  • Datum
  • Duidelijke omschrijving van de volgens u illegale activiteit(en) met adres of locatie.
  • Ondertekening (niet nodig wanneer u alleen een melding doet)

Verzoek om handhaving doenexterne-link-icoon (met DigiD)

Verzoek om handhaving doenexterne-link-icoon (voor bedrijven)

Bestanden groter dan 100 MB kunnen ervoor zorgen dat uw verzoek langzamer of niet wordt behandeld.

U kunt ook een brief sturen naar:

Gemeente Groningen
Afdeling VTH