venture iconHaal alles uit je afval

De gemeente wil in 2030 afvalvrij zijn. Dat is ambitieus. Maar die ambitie heeft er al wel voor gezorgd dat we nu een van de best presterende gemeentes zijn op het gebied van hergebruik van huishoudelijk afval. Dat hebben we te danken aan ons beleid, maar vooral ook aan onze inwoners. Steeds meer Groningers helpen en inspireren elkaar om minder afval te produceren en nog beter te scheiden.

Meer weten?

• Lees meer over ons afvalbeleid.
  • Steeds meer Groningers zijn al bewust bezig met minder afval maken en meer hergebruiken. Laat u inspireren door hun ervaringen op Haal Alles Uit Je Afval.
  • Vaak is repareren een duurzaam en voordelig alternatief voor weggooien en nieuw kopen. Kijk voor repaircafés in uw buurt en andere reparatietips op Haal Alles Uit Je Afval.
  • Wilt u een steentje bijdragen aan een opgeruimde woonomgeving? Dan wil de gemeente u daarbij helpen. Kijk op de webpagina Groningen Schoon Dankzij Mij.
  • Minder afval en meer hergebruik. Dat is een belangrijk onderdeel van het streven naar een Duurzaam Groningen.
  • Afval scheiden, iedereen heeft ermee te maken. Steeds meer mensen denken erover na. Kijk maar naar de korte filmpjes die OOG TV maakt over afval scheiden.