Tijdelijk in het buitenland tijdens de verkiezing

Bent u tijdens de verkiezingen voor het Europees Parlement op donderdag 6 juni in het buitenland voor werk, studie of vakantie? En staat u nog wel ingeschreven in een Nederlandse gemeente? Dan kunt u zelfstandig per brief stemmen of iemand anders voor u laten stemmen.

Per brief stemmen

U kunt per brief stemmen vanaf uw tijdelijke buitenlandse adres. U hebt daarvoor een briefstembewijs nodig. Deze kunt u aanvragen bij de gemeente Den Haag. Die regelt de verkiezing voor alle kiezers buiten Nederland.

• U moet een buitenlands postadres hebben waar uw briefstembewijs naartoe kan worden gestuurd in de weken voor de verkiezing.
  • Uw volledige aanvraag moet vóór vrijdag 10 mei (23:59 uur Nederlandse tijd) ontvangen zijn door de gemeente Den Haag.

Ga voor meer informatie en het aanvragen naar de website van de gemeente Den Haagexterne-link-icoon.

Iemand anders voor u laten stemmen

Wilt u niet per post stemmen? Of is uw verblijf in het buitenland bijvoorbeeld te kort om uw briefstembewijs daar te kunnen ontvangen? Dan kunt u ook iemand anders voor u laten stemmen.