Logo van Gemeente Groningen dat doorverwijst naar de homepage van Gemeente Groningen
Logo van Gemeente Groningen dat doorverwijst naar de homepage van Gemeente Groningen

Bezoekersvergunning aanmelden of afmelden

Laat uw bezoek gratis parkeren met uw 'parkeervergunning voor bezoekers'.

Nieuwe inlogcodes!

Bij de nieuwe bezoekersvergunning horen nieuwe inlogcodes. U kunt ze op 2 plekken vinden.

  1. In de e-mail die u hebt ontvangen na uw aanvraag. Controleer ook uw spammap.
  2. In uw parkeeraccountexterne-link-icoon. Log in met DigiD en klik op het rode P-nummer. Onder het tabblad 'documenten' staat de brief met de meld- en pincode.

Informatie

Telefonisch parkeertijd doorgeven

Bel 0900 258 0 258 (alleen op de dag van parkeren)

Belangrijke tekst: We vragen naar de gegevens van uw bezoekersvergunning.

Bel zodra uw bezoek parkeert. Als u al weet hoe laat uw bezoek komt, dan kunt u uw bezoek ook eerder aanmelden op de dag van parkeren. 

Parkeervergunning voor bezoekers aanvragen

Als u nog geen parkeervergunning voor bezoekers hebt, dan moet u deze eerst aanvragen.

Dat kan op bezoekersvergunning parkeren aanvragen. Na het aanvragen van de vergunning ontvangt u een account. Met dit account kunt u de parkeertijd van uw bezoek op deze pagina aan- en afmelden.

Wanneer wordt uw bezoek automatisch afgemeld

Heeft u geen eindtijd opgegeven? Dan meldt het systeem uw bezoek automatisch af op het moment dat er geen betaald parkeren meer geldt. Zo voorkomen we dat er per ongeluk veel uren van uw tegoed worden afgeschreven.

's Avonds online aanmelden voor volgende dag

Komt uw bezoek op een tijdstip dat er geen betaald parkeren meer geldt? En blijft uw bezoek de volgende dag minimaal tot een tijdstip dat er wel betaald parkeren geldt?

Dan kunt u uw bezoek 's avonds alvast online aanmelden. Geef wel een eindtijd op, anders meldt het systeem u automatisch af om 23:59 uur.

In het veld 'Van' kunt u de ingangsdatum en tijd aanpassen. Pas de einddatum aan wanneer uw bezoek langer blijft dan een dag.

Hoe kan ik zien dat mijn aanmelding is gelukt
  1. Na het aanmelden van uw bezoek, ziet u boven in uw scherm een groen tekstblok met de melding ‘Uw reservering is succesvol verzonden’. 
  2. Linksboven in uw scherm ziet u een icoontje met drie liggende streepjes. Dit is het ‘menu’. Klikt u in het menu op ‘Actief’ dan ziet u de kentekens die op dat moment zijn aangemeld. 
  3. Klik in het menu op ‘Geschiedenis’ om de kentekens te zien die u al eerder had aangemeld. 

Handleidingen aan- en afmelden

Kenteken aanmelden
  1. Loginexterne-link-icoon met uw meld- en pincode.
  2. Vul het kenteken in.
  3. Vul een einddatum in als uw bezoekt langer blijft dan vandaag.
  4. Controleer eerst de begin- en de eindtijd van uw aanmelding.
  5. Klik daarna op de zwarte balk 'Aanmelden kenteken’.
  6. Sluit de app! Dat voorkomt dat u het kenteken per ongeluk afmeldt.
Kenteken afmelden
  1. Loginexterne-link-icoon met uw meld- en pincode. 
  2. Klik op 'Afmelden kenteken’. 
Meerdere kentekens aanmelden

Had u al een kenteken aangemeld? En krijgt u later nog meer bezoek? Voeg dat kenteken dan op deze manier toe.

  1. Loginexterne-link-icoon met uw meld- en pincode.
  2. Klik op 'Menu' (liggende streepjes linksboven).
  3. Klik op 'Kenteken aanmelden'.
  4. Vul het kenteken in. Staat er al een kenteken? Verwijder deze dan eerst.
  5. Controleer eerst de begin- en de eindtijd van uw aanmelding.
  6. Klik daarna op 'Aanmelden kenteken'.

Houd er rekening mee dat uren dubbel tellen als u bijvoorbeeld 2 kentekens aanmeldt.

Afmelden bij meerdere aangemelde kentekens
  1. Loginexterne-link-icoon met uw meld- en pincode.
  2. Klik op 'Menu' (liggende streepjes linksboven).
  3. Klik op ‘Actief’.
  4. Klik op het kenteken dat u wilt afmelden.
  5. Klik op ‘Afmelden kenteken’.

Inloggen

Waar vind ik mijn inloggegevens
  1. Klik in uw parkeeraccount (DigiD)externe-link-icoon op het (rode) nummer van uw geldige bezoekersvergunning.
  2. Ga naar het tabblad 'documenten'.
  3. Klik op de (rode) link 'Vergunning uitgegeven' achter de brief, genaamd ‘Vergunning uitgegeven'. De brief download nu.
  4. Open de brief. Uw inloggegevens (meldnummer en pincode) staan bovenaan in deze brief.

Staat de brief niet in uw account? Of hebt u geen toegang tot uw parkeeraccount? Vul dan het contactformulierexterne-link-icoon van loket Parkeren in. Dan ontvangt u binnen 24 uur (maandag t/m vrijdag) uw inloggegevens via e-mail.

Ik kan niet inloggen

Problemen met inloggen? Probeer het volgende te doen.

  • Verwijder de cookies uit uw browser.
  • Hebt u een link op uw startscherm aangemaakt? Verwijder dan de link en maak deze opnieuw aan. Lees hieronder hoe u dit kunt doen.

Account geblokkeerd

Als u meerdere keren een verkeerde pincode heeft ingevoerd blokkeert het systeem uw account. Neem dan contact op met het loket Parkeren. Dat kan via het contactformulierexterne-link-icoon of door te bellen met 14 050. 

Lukt het ons niet om u direct te helpen? Zorg dan dat uw bezoek tijdelijk betaalt bij een parkeermeter of via een parkeerapp.

Hoe kan ik een link op mijn startscherm maken

Dit werkt per telefoon anders. U kunt daarom het beste even via Googleexterne-link-icoon zoeken hoe u dit kunt doen.

Contact