Klacht indienen

Vaak kan een probleem worden opgelost door een vraag of opmerking te sturen of door melding van iets te doen. Bent u ontevreden over de werkwijze van de gemeente of één van haar medewerkers? Dan kunt u een klacht indienen.

Melding

Vraag of opmerking

Stuur uw vraag, opmerking of idee naar ons. Als u niet tevreden bent over de afhandeling, dan kunt u alsnog een klacht indienen.

Vraag of opmerking sturen >

Verzoek om handhaving

Ziet u dingen die niet volgens de regels zijn en heeft het te maken met bouwen, milieu of ruimtelijke regels? En hebt u daar zelf direct last van? Dan kunt u bij de gemeente een verzoek tot handhaving doen

Klacht over de organisatie

Bent u niet tevreden over de werkwijze of dienstverlening van de gemeente Groningen of één van haar medewerkers? Dan kunt u een klacht indienen.

Klacht indienen >

Post

Stuurt u de klacht liever per post? Vul dan het klachtenformulier (pdf 61 kB) in en stuur het op naar: Gemeente Groningen, Antwoordnummer 232, 9700 VB Groningen.

Bellen

U kunt ons ook bellen over uw klacht. Bel dan 14 050. Vraag naar de klachtenfunctionaris van de gemeente Groningen om uw klacht door te geven en toe te lichten.

Wat gebeurt er met uw klacht
  • De gemeente beoordeelt uw klacht vertrouwelijk.
  • Binnen enkele dagen krijgt u een telefoontje van de gemeentemedewerker die uw klacht behandelt.
  • De gemeente kan u uitnodigen voor een gesprek.
  • Binnen 6 weken krijgt u een brief met de beslissing over uw klacht.

Niet eens met beslissing over uw klacht

Klacht over een besluit

U kunt bezwaar indienen als u het niet eens bent met een besluit van de gemeente.

Schadevergoeding

Hebt u schade aan uw bezit of lichamelijk letsel? En is dat ontstaan door toedoen van de gemeente? Dan kunt u misschien de schade verhalen op de gemeente Groningen.