Wijziging van gegevens basisregistratie personen (BRP) aanvragen

Uw persoonsgegevens staan geregistreerd in de basisregistratie personen (BRP). Ziet u een fout staan in uw persoonsgegevens? Dan kunt u de gemeente vragen om dit aan te passen. Dit wordt ook wel 'correctieverzoek' of 'rectificatie van gegevens' genoemd.

Wat u moet weten

• U moet ingeschreven staan in de basisregistratie personen (BRP) van de gemeente Groningen.
  • De gemeente neemt een besluit over uw verzoek binnen 4 weken. U krijgt hiervan bericht per post of e-mail.
  • U kunt alleen een verzoek indienen voor het wijzigingen van uw eigen persoonsgegevens.
  • Geeft u een verhuizing te laat door, dan kunnen wij uw verhuisdatum daarna niet meer aanpassen.

Aanvragen

Meesturen

Documenten waaruit blijkt dat de geregistreerde gegevens fout of onvolledig zijn. Vermeld duidelijk wat u wilt wijzigen en waarom u dat wilt.

Liever per post aanvragen?

Stuur de informatie naar Gemeente Groningen, Afdeling Burgerzaken, Postbus 30026, 9700 RM Groningen.

Geen kosten.

Meldpunt Fouten in Overheidsregistraties (MFO)

Een fout in gegevens moet worden aangepast bij de betreffende organisatie. Als de melder niet weet waar hij/zij terechtkan of de organisatie komt er zelf niet uit: meldt dit dan bij het MFOexterne-link-icoon