Wijziging van gegevens basisregistratie personen (BRP) aanvragen
Uw persoonsgegevens staan geregistreerd in de basisregistratie personen (BRP). Ziet u een fout staan in uw persoons- of adresgegevens? Dan kunt u de gemeente vragen om dit aan te passen. Dit wordt ook wel 'correctieverzoek' genoemd.
Wat u moet weten
- U moet ingeschreven staan in de basisregistratie personen (BRP) van de gemeente Groningen.
- De gemeente neemt binnen 4 weken een besluit over uw aanvraag. U krijgt hiervan bericht per post of e-mail.
- U kunt alleen uw eigen adres- en persoonsgegevens laten aanpassen.
- U kunt een verhuizing doorgeven tot maximaal 5 dagen na de verhuisdatum. Bent u later? Dan kunnen wij uw verhuisdatum niet meer aanpassen. Ook niet als u hierdoor bijvoorbeeld huurtoeslag misloopt.
Aanvragen
Meesturen
Documenten waaruit blijkt dat de geregistreerde gegevens fout of onvolledig zijn. Vermeld duidelijk wat u wilt wijzigen en waarom u dat wilt.
Liever per post aanvragen?
Stuur de informatie naar Gemeente Groningen, Afdeling Burgerzaken, Postbus 30026, 9700 RM Groningen.
Kosten
Geen kosten.
Meer informatie
Meldpunt Fouten in Overheidsregistraties (MFO)
Een fout in gegevens moet worden aangepast bij de betreffende organisatie. Als de melder niet weet waar hij/zij terechtkan of de organisatie komt er zelf niet uit: meldt dit dan bij het MFO.