unemployment iconVerloren of gevonden voorwerp melden

Hebt u iets verloren of gevonden? Dan kunt u dat bij de gemeente melden. Het is verplicht om een gevonden voorwerp te melden. U kunt een gevonden voorwerp zelf thuis bewaren of naar een loket van de gemeente brengen.

Melden

Kijk eerst op de landelijke website Verloren of Gevonden of misschien iemand het voorwerp al gevonden heeft.

Verloren of gevonden voorwerp melden >

Is uw voorwerp gevonden en ligt het bij de gemeente Groningen?

Dan kunt u het voorwerp ophalen bij Loket Centrum, Kreupelstraat 1. Neem uw paspoort, ID-kaart of rijbewijs mee en bewijs van eigendom (aankoopbon of foto).

Locatie Openingstijden
Centrum, Kreupelstraat 1

Maandag t/m vrijdag 09:00 - 17:00 uur (donderdag tot 19:00 uur)

Afgeven bij de gemeente

• Als u het liever niet zelf bewaart.
  • Als de gemeente u dat vraagt, bijvoorbeeld omdat het gaat om een rijbewijs, reisdocument of betaalpas.
  • Als de eigenaar zich bij de gemeente meldt.
Locatie Openingstijden
Centrum, Kreupelstraat 1

Maandag t/m vrijdag 09:00 - 17:00 uur (donderdag tot 19:00 uur)

Zelf thuis bewaren

U mag een gevonden voorwerp thuis bewaren. U bent dan verantwoordelijk voor de staat en het onderhoud. Meldt de eigenaar zich binnen 1 jaar, dan bent u verplicht het voorwerp alsnog bij de gemeente te brengen. Is de bewaartermijn van 1 jaar om en heeft zich niemand gemeld, dan wordt het gevonden voorwerp uw eigendom. Wilt u het voorwerp niet houden? Neem dan contact op met de gemeente: verlorenofgevonden@groningen.nl of bel 14 050.

Openbaar gebouw of terrein

Hebt u iets verloren of gevonden in een openbaar gebouw (ziekenhuis, openbaar vervoer), een winkel of openbaar terrein? Gaat u dan naar de beheerder.

Fiets

Bent u uw fiets kwijt? Meld dit dan niet via gevonden of verloren voorwerpen maar ga na of uw fiets is weggehaald door de gemeente of doe aangifte bij de politie. Meer informatie vindt u op de pagina Fiets kwijt.

Iets waardevols laten vallen in een ondergrondse container, glasbak of papiercontainer?

• Bel 14 050, kies optie 4 (ook in het weekend) en geef het volgende door: Naam, telefoonnummer en locatienummer container (klik op het icoontje in de kaart).
  • Het kost € 135,00 om een verloren voorwerp uit een container te laten halen. Stadjerspashouders betalen € 67,50.