Parkeervergunning voor huisarts of verloskundige aanvragen

Bent u huisarts of verloskundige? Dan kunt u om te parkeren een parkeervergunning of praktijkvergunning aanvragen.

Aanvragen

Met de parkeervergunning voor huisarts of verloskundige kunt u tijdens uw werk uw auto gratis parkeren in alle wijken van Groningen. Met de praktijkvergunning kunt u parkeren in de buurt van uw praktijk.

Een parkeervergunning of praktijkvergunning vraagt u aan bij de gemeente.

Aanvraagformulier (pdf 32 kB)

Voorwaarden

• Als u een praktijkvergunning aanvraagt: u hebt geen parkeerruimte op eigen terrein.
  • U kunt 1 praktijkvergunning per praktijk krijgen. Dat geldt ook voor een groepspraktijk.
  • U bent als huisarts of verloskundige geregistreerd in het BIG.
  • De praktijk waarvoor u werkt, staat in het handelsregister ingeschreven op een adres in de gemeente Groningen.

Na uw aanvraag

Wanneer u het aanvraagformulier hebt ingevuld, stuurt u deze als bijlage op via het contactformulierexterne-link-icoon. U kunt het formulier ook langsbrengen bij Loket  Kreupelstraat 1.

Als u alle benodigde informatie hebt aangeleverd en u voldoet aan de voorwaarden, krijgt u de parkeervergunning voor huisarts of verloskundige of praktijkvergunning toegewezen. U kunt een afspraak makenexterne-link-icoon om de vergunning te betalen.

Parkeervergunning opzeggen

Geef uw opzegging door via het contactformulierexterne-link-icoon. Vermeld bij 'Uw vraag':

• Het nummer van uw BIG-registratie.
  • Uw KVK-nummer.
  • Om welke soort parkeervergunning het gaat.
  • Vanaf welke datum u wilt opzeggen.

Uw parkeervergunning wordt dan beëindigd. En u krijgt het parkeergeld retour voor de maanden waarin u de vergunning niet gebruikt (alleen als het bedrag € 10,00 of hoger is).

Hebt u nog een parkeerpas? En hebt u daar borg voor betaald? Vul dan het formulier Aanvraag restitutie borg (pdf 29 kB) in en stuur het op (samen met de pas) naar het Parkeerbedrijf. Dan krijgt u de borg teruggestort op uw rekening.

Beschrijving2024
Parkeervergunning voor huisarts of verloskundige, per jaar€ 106,14