Inkoop en facturen

Doet u zaken met de gemeente Groningen? Wij willen uw facturen snel en correct afhandelen. Daarvoor is het belangrijk dat uw factuur de noodzakelijke gegevens bevat.

Gevraagde gegevens op de factuur

Ordernummer verplicht

Leveranciers ontvangen van ons een orderbevestiging. Hierop staat een inkoopordernummer. Wilt u dit ordernummer vermelden op uw factuur? Dan kunnen wij u sneller betalen. Zonder ordernummer kan het langer duren voordat we u betalen. Of de gemeente stuurt de factuur terug.

E-facturen versturen

U kunt een e-factuur sturen naar de gemeente Groningen. Dit is een bestand dat automatische verwerking mogelijk maakt. Het gaat dus niet om een pdf-bestand. Een e-factuur kan vanuit uw geautomatiseerde systeem direct elektronisch worden verwerkt in het systeem van de gemeente Groningen. Bent u geïnteresseerd of wilt u e-facturen aan ons versturen? Kijk dan voor de opties op de website van onze partner iCreativeexterne-link-icoon. Hebt u vragen? Neem dan contact met ons op via het contactformulierexterne-link-icoon of bel de afdeling Crediteuren, tel. 050 367 80 00 (optie 3).

KVK-nummer en btw-nummer

• KVK-nummer: 73558907
  • btw-nummer: 8257.83.434.B01

U kunt uw factuur als pdf mailen naar: facturendigitaal@groningen.nl

Contact

Hebt u vragen over de facturering? Maak dan gebruik van het contactformulierexterne-link-icoon
Of bel de afdeling Crediteuren 050 367 80 00 optie 2 (tijdens kantooruren).