Logo van Gemeente Groningen dat doorverwijst naar de homepage van Gemeente Groningen

Hulp bij uw geldzaken of energiebesparing

Wilt u weten op welke regelingen u recht hebt? Kom langs tijdens het inloopspreekuur van de Groningse Kredietbank (GKB). Zij kijken samen met u naar de mogelijkheden. Wilt u besparen op energie? Maak dan een afspraak met een energiecoach.

Hulp bij uw geldzaken

Maakt u zich zorgen over de stijging van de prijzen voor boodschappen en energie? Is het steeds lastiger om uit te komen met uw geld? Kom langs bij het inloopspreekuurexterne-link-icoon van de GKB. De GKB is er voor iedereen. De medewerkers helpen u:

• Om inzicht en overzicht in uw financiën te krijgen.
  • Om mee te kijken of u in aanmerking komt voor regelingen.

Wacht dus niet en kom langsexterne-link-icoon

De GKB organiseert ook voorlichting en cursussen over omgaan met geld. U kunt meedoen aan de gratis cursus ‘Rondkomen kun je lerenexterne-link-icoon’.

Hulp bij energiebesparing

Wilt u hulp bij het besparen van energie in huis? Vraag dan een gratis gesprekexterne-link-icoon met een energiecoach aan. De coach geeft bij u thuis advies over kleine maatregelen, waarmee u veel energie en dus geld kunt besparen. De energiecoach:

• Gaat samen met u de woninggegevens en uw energierekening bekijken met een checklist.
  • Geeft u inzicht welke apparaten de meeste energie gebruiken.
  • Geeft tips over het plaatsen van tochtstrips, ledlampen, radiatorfolie, brievenbusborstel, deurdrangers en een waterbesparende douchekop.
  • Geeft ook tips hoe u dingen anders kunt doen en wat dat oplevert. Bijvoorbeeld korter douchen, het (niet) verwarmen van bepaalde ruimten, het belang van ventileren.
  • Geeft tips over het verbruik van uw witgoed zoals een koelkast of vriezer en de instelling van uw cv-installatie.