Klacht indienen over behandeling gemeente

Vindt u dat u niet goed behandeld bent door de gemeente? Bijvoorbeeld omdat u geen antwoord krijgt op een brief of e-mail? Of omdat een medewerker onbeleefd is? U kunt dan een klacht indienen.

Hoe het werkt

Wat er met uw klacht gebeurt

  • De gemeente beoordeelt uw klacht vertrouwelijk.
  • Binnen enkele dagen krijgt u een telefoontje van de gemeentemedewerker die uw klacht behandelt.
  • De gemeente kan u uitnodigen voor een gesprek.
  • Binnen 6 weken krijgt u een brief met de beslissing over uw klacht.

Niet eens met beslissing over uw klacht

Wat u moet weten

Klacht schriftelijk indienen

Dient u uw klacht liever per post in? Vul dan het klachtenformulier in en stuur het op naar:

Gemeente Groningen
Antwoordnummer 232
9700 VB Groningen

Klacht telefonisch indienen

Dient u uw klacht liever telefonisch in? Bel dan naar de gemeente, tel. 14 050. Vraag naar de klachtenfunctionaris om uw klacht mondeling toe te lichten.

Klacht of tip over buurt

Hebt u een klacht of tip over uw buurt? Verlichting in uw straat kapot? Zwerfvuil? Verstopte riolering? Losse stoeptegel? Een omgewaaide boom? Of ondervindt u overlast, bijvoorbeeld van uw buren? Doe dan een melding aan de gemeente.