U bent hier

Start diversiteitscampagne “Ik accepteer jou, jij mij ook?”

Vanaf 5 november a.s. sieren de portretten van Sharon, Mulu en Jeffrey de bushokjes en driehoeksborden in de gemeente Groningen.

De posterserie is onderdeel van de campagne ‘Ik accepteer jou, jij mij ook?’. Deze campagne heeft de gemeente Groningen opgezet in samenwerking met nachtburgemeester Merlijn Poolman, rapper Mulu Glas en Kudo-studio eigenaar Floris Jonker. Merlijn, Mulu en Floris hebben de stichting de-FAQ opgericht, die onder meer tot doel heeft de diversiteit in Groningen te bevorderen en te vieren.

Idee

Merlijn en Mulu lanceerden het idee voor deze campagne tijdens een bijeenkomst over de toekomst van het lhbti-emancipatiebeleid begin dit jaar (de letters staan voor lesbisch, homoseksueel, biseksueel, transgender en intersekse personen). De campagne richt zich op alle Groningers en op de kernwaarden van het culturele dag- en nachtleven in Groningen, te weten divers, tolerant en gezellig. De initiatiefnemers roepen op om dit klimaat in Groningen in stand te houden en te versterken.

Let’s Gro

De campagne sluit naadloos aan bij het thema Together van Let’s Gro, het festival over de toekomst van Groningen. Dit festival vindt plaats van 30 oktober tot en met 2 november 2019. Tijdens Let’s Gro presenteert Merlijn ook de Nachtraad van Groningen, die in het leven is geroepen om de identiteit van het Groninger nachtleven te behouden. Een belangrijk onderdeel van deze identiteit is dat wij elkaar accepteren zoals wij zijn. Ongeacht afkomst, geslacht, beperking, religie of seksuele gerichtheid. Iedereen is anders en in Groningen is ruimte voor iedereen.