Marktstandplaatsvergunning aanvragen, wijzigen of opzeggen

Voor ambulante handelaren (marktkooplieden): wilt u op een markt in de gemeente Groningen een standplaats innemen om te handelen? Dan hebt u een marktvergunning nodig. Die vergunning vraagt u aan bij de gemeente. Ook wijzigingen moet u aanvragen.
Aanvraag marktstandplaats, wijziging van uw vergunning, bijschrijving van een vaste vervanger of opzegging marktstandplaats.

Na uw aanvraag

U krijgt zo snel mogelijk een brief met het besluit over uw aanvraag. Dit duurt maximaal 8 weken.

Voorwaarden

Kosten

• U betaalt marktgeld per vierkante meter, plus de kosten voor stroom en reclame. Voorbeeld: standplaats 4 x 3 m, incl. 16 Ampère 230 Volt-aansluiting € 16,27 per dag.
  • Let op! U betaalt altijd de kosten per dag, ook al gebruikt u de standplaats maar voor een deel van de dag.

Tekeningen met grondnummers

Grote Markt

Vismarkt

Akerkhof

Beschikbare grondnummers

Beschikbare grondnummers staan in het Marktnieuws. Vraag het Marktnieuws op via het contactformulier hieronder.

Marktkantoor
A-kerkhof 10