Hoe doet u een melding over de openbare ruimte?

Ziet u een kapotte lantaarnpaal, hebt u hinder van losliggende stoeptegels of ziet u loshangende takken in een boom? Dan kunt u een melding doen bij de gemeente.

Signalen

Het systeem is bereikbaar via meldingen.groningen.nlexterne-link-icoon. Het is ontwikkeld door o.a. de gemeente Amsterdam in samenwerking met de Vereniging Nederlandse Gemeenten (VNG). Inmiddels is het actief in diverse gemeenten. Het is gebruiksvriendelijker en slimmer dan het systeem dat de gemeente hiervóór gebruikte. We kunnen u zo nog beter helpen.

Belangrijkste wijzigingen

• U kunt in uw eigen woorden een melding intypen. De software is getraind om belangrijke woorden te herkennen en dan enkele vragen te stellen. Voorheen moest u categorieën kiezen.
  • Door de betere invoer aan de voorkant kan het systeem de melding in veel gevallen meteen naar het juiste team sturen om de melding op te lossen. Zo kunnen we u sneller helpen.
  • Als u dat wilt, wordt u op de hoogte gehouden van de voortgang.
  • Na afhandeling van de melding kunt u aangeven of u tevreden bent. Dat helpt ons om onze dienstverlening te verbeteren.

Tip: maak een link op uw telefoon

Doet u vaker meldingen? Wilt u op uw telefoon of tablet snel naar het systeem? Zet dan een snelkoppeling naar meldingen.groningen.nl op uw begin- of startscherm.

Hulp nodig?

Vindt u het lastig om zo'n link op uw telefoon of tablet te zetten? Vraag familie of bekenden of ze u kunnen helpen. Of vraag het bij een WIJ-team in uw buurtexterne-link-icoon of bij Wijk Inzet door Jongeren en Studentenexterne-link-icoon.

Tip: voor het doen van meldingen

Als u een melding doet, vragen we naar uw gegevens (telefoonnummer en e-mailadres). U hoeft dat niet in te vullen. We willen u vragen dit wel te doen. Soms is het nodig om contact op te nemen voor extra informatie en uitleg. Meldingen die we niet begrijpen, kunnen we helaas niet oppakken. Als u uw e-mailadres invult, kunnen we u ook op de hoogte houden van de stand van zaken.

We waarderen uw meldingen zeer. Samen helpen we de openbare ruimte voor iedereen prettig te houden.