Financieel advies bij uitkering naar werk

Wat verandert er financieel als u aan het werk gaat? De gemeente kan u hierbij helpen.

Aan het werk; wat verandert er financieel?

Wanneer u aan het werk gaat en uw bijstandsuitkering stopt, verandert uw financiële situatie. Dit heeft gevolgen voor uw belasting en uw toeslagen en kortingen. De gemeente kan u hiermee helpen.

Hoe kan de gemeente mij helpen?

In 6 maanden helpt een coach van de gemeente u met alle financiële veranderingen waarmee u te maken krijgt als u gaat werken. Tijdens deze periode heeft u 3 keer een gesprek met deze coach.

Tijdens de gesprekken krijgt u onder andere:

• inzicht in wat u overhoudt als u aan het werk gaat;
  • hulp bij het regelen van financiële zaken voordat u aan het werk gaat, bv toeslagen;
  • uitleg over uw loonstrook en contract;
  • hulp bij uw belastingaangifte;
  • informatie over de regelingen en toeslagen waar u met uw nieuwe inkomen recht op heeft.

Tussen de gesprekken door kunt u de medewerker altijd bellen, appen of mailen voor vragen.

U bepaalt zelf of u de gesprekken thuis of op een locatie van de gemeente wilt voeren.

Hoe kan ik financieel advies aanvragen?

Wilt u ook hulp bij uw nieuwe financiële situatie? Of wilt u wel aan het werk, maar twijfelt u over de financiële gevolgen? Neem dan contact op met uw coach Werk & Participatie. Weet u niet wie uw coach is?  Bel  050 367 50 00.